La Brand Minds 2024 aplicația Samsung a rezumat prestațiile speakerilor în notițe luate automat (din păcate am rătăcit link‑ul, dar nu e nicio problemă). A rămas în ADN‑ul meu de fost jurnalist să preiau informații scriindu‑le de mână și asta mă ajută foarte mult. E vorba despre ceea ce face click pentru mine, ce mi se pare important, ce pot adapta în agenția noastră sau în business‑urile clienților noștri. Pentru că pe lângă ce spun speakerii, mereu notez idei noi legate de proiectele pe care le avem, am perspective noi. Așa că here it goes – las aici ce mi‑am notat eu din ce a vorbit fiecare dintre speakerii de la #brandminds2024 – sper să vă fie util!
Brand Minds 2024 – Ziua 1
👉𝐄𝐫𝐢𝐧 𝐌𝐞𝐲𝐞𝐫
Culturile au modalități diferite de a percepe ceea ce se comunică
𝐂𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐥𝐨𝐰 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐞𝐱𝐭 – explicită, simplă, clară – americanii sunt un exponent al acestui pattern
𝐂𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐡𝐢𝐠𝐡 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐞𝐱𝐭 – metaforică, nuanțată, pe mai multe niveluri – Read the air – culturile asiatice, Franța
Într‑o echipă eterogenă, cel mai puțin se înțeleg persoanele din culturi high context, cu alte persoane, tot din culture high context – nu sunt mereu în aceeași poveste plină de subînțelesuri
Din punct de vedere cultural, sunt persoane care vorbesc într‑o întâlnire unele peste altele și altele care așteaptă să fie invitate să vorbească. Ca lider trebuie să ții cont de acest aspect.
👉𝐊𝐣𝐞𝐥𝐥 𝐍𝐨𝐫𝐝𝐬𝐭𝐫𝐨𝐦:
Informația este acum ușor de găsit – vorbim despre stream (articulate) kwnoledge, cunoștintele devin un serviciu, dacă plătești ai acces complet
Atunci ce ne diferențiază?
𝐒𝐢𝐥𝐞𝐧𝐭 𝐤𝐧𝐨𝐰𝐥𝐞𝐝𝐠𝐞 – acele cunoștințe bazate pe abilități – omul poate povesti despre acupunctură, însă e nevoie de exercițiu practic pentru a stăpâni o astfel de tehnică
Jane Jacobs, citată de Kjell Nordstrom a spus că 𝐨𝐫𝐚𝐬̦𝐮𝐥 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐨 𝐦𝐚𝐬̦𝐢𝐧𝐚̆𝐫𝐢𝐞 𝐚 𝐬𝐩𝐞𝐫𝐚𝐧𝐭̦𝐞𝐢: speranța de a găsi un partener, un loc de muncă, de a avea posibilități de distracție
În prezent contează mai mult nu ce face o companie, ci felul în care o face, oamenii care fac parte din companie și din rețea
Leadership‑ul este despre a spune povestea și a fi cel care e capabil să o exprime cât mai bine. Poveștile țin colegii, care nu se cunosc, împreună.
👉𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐆𝐫𝐚𝐧𝐭:
𝐌𝐮𝐥𝐭̦𝐢 𝐥𝐢𝐝𝐞𝐫𝐢 𝐬𝐮𝐧𝐭 𝐛𝐮𝐧𝐢 𝐥𝐚 𝐚 𝐠𝐚̂𝐧𝐝𝐢 𝐮𝐧 𝐜𝐨𝐧𝐜𝐞𝐩𝐭, 𝐝𝐚𝐫 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐭̦𝐢 𝐢̂𝐧 𝐚‑𝐥 𝐫𝐞𝐠𝐚̂𝐧𝐝𝐢. Se blochează într‑o idee. Creșterea înseamnă depășirea acestui blocaj.
Creează o rețea de oameni de încredere care să aducă critici constructive – un 𝐜𝐡𝐚𝐥𝐥𝐞𝐧𝐠𝐞 𝐧𝐞𝐭𝐰𝐨𝐫𝐤.
Asigură un 𝐬𝐩𝐚𝐭̦𝐢𝐮 𝐝𝐞 𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚𝐧𝐭̦𝐚̆ 𝐩𝐬𝐢𝐡𝐨𝐥𝐨𝐠𝐢𝐜𝐚̆ în care membrii echipei să poată vorbi fără rețineri.
Recunoaște că nu știi tot și că poți învăța din experiențele altora – 𝐜𝐨𝐧𝐟𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭 𝐡𝐮𝐦𝐢𝐥𝐢𝐭𝐲
𝐓𝐫𝐚𝐧𝐬𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚̆ 𝐜𝐫𝐢𝐭𝐢𝐜𝐢𝐢, 𝐢̂𝐧 𝐚𝐧𝐭𝐫𝐞𝐧𝐨𝐫𝐢 adresând întrebări precum – poți să mă sfătuiești cum aș putea face asta diferit? Nu cere feedback, cere sfaturi.
Încurajează membrii echipei să gândească ideile separat, pentru ca ulterior să fie împărtășite și structurate. Într‑un proces de brainstorming există riscul de blocaje, de a vorbi unii peste alții și de a nu fi toți auziți. Există o presiune care dispare, dacă procesul începe individual prin generarea de idei, care sunt colectate și mai apoi evaluate și rafinate.
𝐓𝐫𝐚𝐧𝐬𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚̆ 𝐧𝐞𝐜𝐮𝐧𝐨𝐬𝐜𝐮𝐭𝐮𝐥, 𝐢̂𝐧 𝐟𝐚𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫 – pitch‑ul initial de la Lion King a fost Bambi in Africa, with lions – dar nu a fost convingător până când cineva din cei prezenți a modificat în Hamlet in Africa, with lions.
𝐑𝐞𝐠𝐚̂𝐧𝐝𝐞𝐬̦𝐭𝐞‑𝐭̦𝐢 𝐦𝐢𝐧𝐝𝐬𝐞𝐭𝐮𝐥. Sunt câteva paradigme nocive în care se poate afla un lider:
Predicator – am dreptate
Procuror – nu ai dreptate
Politician – noi avem dreptate, ei nu au dreptate.
👉𝐌𝐚𝐫𝐢𝐬𝐚 𝐏𝐞𝐞𝐫:
Transformă‑ți obiectivul în realitate!
Proiectează‑ți gândurile întodeauna la timpul prezent – gândurile generează o reacție fizică și un răspuns emotional.
Sunt, Pot, Fac
Fizica cuantică – dacă îmi schimb eu energia, îți schimbi și tu energia.
Găsește ce te pasionează, dezvoltă‑te la potențialul maxim și împărtășește cu ceilalți.
Mindset
Mastery
Marketing
Message
Magnificent Manifestor
Pentru a‑ți atinge obiectivele ai nevoie de muncă consecventă, dedicare, autodisciplină.
Fii dispus să faci și ceea ce nu îți place.
Fă acel lucru la început.
Continuă consecvent, în fiecare zi.
Nu acccepta ”nu” ca răspuns – transformă‑l în ”nu, acum”.
Rezistă tentației de a primi o recompensă imediată, în favoarea unei recompense mai mari sau mai valoroase pe termen lung.
👉𝐉𝐢𝐦 𝐊𝐰𝐢𝐜𝐤
The faster I learn, the faster I earn.
B.E. F.A.S.T.
B – Crede (Believe) – Încrederea modifică comportamentul.
E – Exersează – prin exercițiu constant și efort susținut, îți îmbunătățești abilitățile
Nu există o memorie bună, sau rea – ci una antrenată sau una neantrenată.
F – Focus – memoria funcționează doar atunci când ai mintea deschisă – nu recomandă multitasking‑ul pe care îl numește task switching – te defocusează pentru că ai nevoie de 5‑10 minute să recapeți concentrarea
A – Activ – adresează întrebări, ia notițe
S – Sentimente (State how you feel) informațiile dublate de emoție contribuie la memoria pe termen lung – oamenii cumpără emotional și justifică logic.
Viața este un C (choice) între B (birth) și D (death)
Ne încurajează să nu avem un to do list, ci un to feel list.
T – Învață (Teach) – învață‑i pe alții pentru a‑ți sedimenta și tu ai bine cunoștințele – explanation effect
4 tipologii de persoane CODE
Quick Thinking Cheetah – agil
Insightful Owl – logic
Creative Dolphin – vizionar
Empathetic Elephant – empatic
👉𝐃𝐚𝐯𝐢𝐝 𝐒𝐢𝐧𝐜𝐥𝐚𝐢𝐫
Cercetător la Harvard – studiază încetinirea efectelor naturale ale îmbătrânirii, micșorarea vârstei biologice.
Consideră îmbătrânirea cea mai comună boală din lume.
Ce poți face?
Nu mânca 3 mese pe zi, ci mănâncă într‑un interval de 6 ore
Fă mișcare și stretching
Șochează‑ți corpul – adversity mode – de exemplu, duș rece
Dormi bine
Mănâncă plante
Mănâncă alimente colorate – legume verzi, roșii etc.
Măsoară, optimizează, schimbă – fă‑ți periodic analize.
Brand Minds 2024 – Ziua 2
👉Martin Lindstrom
Prima parte a prezentării lui Martin Lindstrom din a doua zi a #brandminds2024 mi‑a dat ceva fiori – e despre contopirea vieții reale, cu cea virtuală, chestiuni concrete ce se întâmplă deja și care îți pot da sentimente conflictuale – curiozitate și îngrijorare.
Las mai jos câteva chestiuni pe care mi le‑am notat. Abia aștept să citesc cartea Small Data.
Realitatea virtuală are implicații ce țin de sănătatea psihică, dependență, etică.
Poți crea lucruri ce par imposibile – realitatea virtuala e folosită în medicină, în tratamentul durerii.
Storytelling – aparențe: puterea hainelor devine, în realitatea virtuală, puterea avatarului.
Smash your brand! Pitch pentru sticla de la Coca‑Cola – dacă o spargi în mii de bucățele, tot să îți dai seama ce e.
Engineering our Dreams – să simulăm viitorul înainte să se întâmple – ce se întâmplă în realitatea virtuală, are consecințe în lumea reală ex. Bei Red Bull în realitatea virtuală, îți antrenezi creierul să creadă si ai energie în lumea reală – contopirea efectului placebo cu brandurile.
Metacebo – virtual și fizic – ce se întâplă în virtual are un efect în spațiul fizic – în aceeși notă: virtual botox.
Timpul e percepție: în cadrul unui experiment, s‑a studiat timpul de vindecare al unei răni minore – dacă ceasul se mișcă cu 15% mai repede și rana se vindecă cu 15% mai repede.
În zilele noastre nu ne mai plictisim, ceea ce inhibă creativitatea.
Trebuie să identificăm ce ne face sa ne simțim vii, să fim în controlul vieții noastre.
Nu mai există separare între serviciu și viața de familie.
Așa a apărut o nouă piață, noi nevoi, noi reguli.
Ca marketeri/proprietari de afaceri trebuie să ne punem în papucii clienților noștri.
Your turn! Care sunt ideile care ți se par cele mai interesante, iar dacă ai fost prezent, care a fost cea mai relevantă prezentare pentru tine?