De ce ai nevoie să îți setezi obiective, înainte să faci postări în social media?

Folosește bunele practici în social media ca să crești vizibilitatea afacerii tale, să atragi noi clienți și să consolidezi legăturile cu clienții existenți.

story seeker articol social media

Promovarea afacerii tale pe canalele de social media este o modalitate eficientă de a ajunge la publicul țintă și de a construi relații cu clienții potențiali. Folosind aceste bune practici pe rețelele sociale, crești vizibilitatea afacerii tale, atragi noi clienți și consolidezi legăturile cu clienții existenți.

Stabilește o strategie bazată pe obiective clare de marketing și de vânzări

Înainte de a începe să utilizezi social media pentru a‑ți promova afacerea, este important să alegi canalele de social media potrivite. 

Stabilește obiective clare și realiste, specifice pentru fiecare canal, ca să poți evalua eficacitatea campaniilor publicitare. Întrebările la care trebuie să răspunzi: ce așteptări ai de la promovarea pe platformele de socializare, care este publicul tău țintă, ce mesaje vrei să transmiți și care sunt metricii cu care măsori succesul.

Aceste obiective trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp. 

EXEMPLE CONCRETE de obiective pentru social media

Pentru creșterea notorietății am putea să ne gândim în felul următor – dorim să creștem numărul de mențiuni ale brandului pe rețelele sociale. Să ajungem la cel puțin 100 de mențiuni pe lună, în comparație cu cele 50 de mențiuni obținute în luna precedentă. De aceea, în cadrul campaniilor noastre de social media, putem adăuga un call‑to‑action. Acesta încurajează utilizatorii să menționeze brandul nostru în postările lor. Facem astfel, deoarece creșterea notorietății brandului este importantă pentru a ne diferenția de competitori și a ne face cunoscuți pe piață. În plus, ne propunem să atingem acest obiectiv în următoarele 3 luni.

Mai dăm un exemplu specific, ce ține de vânzări – obiectivul poate fi să generăm cel puțin 50 de vânzări prin intermediul social media. Putem măsura asta prin conversii și pixelul de pe site, sau printr‑un cod de reducere unic, promovat doar pe platformele de socializare. Folosim și partea de reclame, promovăm această promoție și codul aferent. Ne propunem să atingem acest obiectiv în 2 luni.

Monitorizează și analizează performanța campaniilor de social media. Urmărește doar metricii care te ajută în îndeplinirea obiectivelor (ex: numărul de vizualizări, interacțiuni, distribuiri și click‑uri către site‑ul web). Analizează datele pentru a înțelege ce funcționează și ce nu în campaniile tale de social media și adaptează strategia în consecință.

Articolul face parte din seria de bune practici în social media. Dacă ai găsit idei bune pentru afacerea ta, pune‑le imediat în aplicare și dă‑ne de veste ce rezultate ți‑au adus.

>> Publicul țintă pentru social media. De ce să scrii conținut cu o persoană clară în minte

>> Planul de conținut în social media. Exemple concrete de bune practici

>> Succesul postărilor în social media și legătura directă cu echipa, site‑ul, influencerii și competiția

 

To top
Story Seeker