Un studiu Hubspot spune că 70% din companiile ce investesc în content marketing iau în considerare și prezentarea informațiilor într‑un mod vizual.
Cititorii parcurg de multe ori mai ușor informația vizuală, care devine memorabilă. Un anumit stil te face unic și te diferențiază.
Când vorbesc despre prezentarea vizuală a informațiilor, nu mă refer doar la imagini sau video pentru social media. Ci și la accentele din articole de blog sau din paginile în care descrii serviciile, ori produsele pe care le oferi. De la video, imagini 360 și până la infografice, sky is the limit. Important este să existe o logică în spate – partea vizuală să întregească și să accentueze conținutul, să spună o poveste, să clarifice.
Content marketingul este eficient dacă face parte din strategie
E important să nu faci conținut la întâmplare – strategia business‑ului e cea care stă la baza tuturor acțiunilor pe care le faci. De exemplu, pentru a promova serviciile noastre de consultanță strategică și de content marketing – două dintre cele 3 mari verticale ale business‑ului nostru, scriu acest articol. În perioada următoare acesta este focusul nostru. Desigur, voi reveni cu informații interesante și despre conținutul în limba engleză – pentru a sublinia faptul că am scris pentru piața anglo‑saxonă, iar nivelul de limbaj folosit ne‑a fost apreciat ca fiind asemănător cu cel al unui nativ. Asta ne diferențiază, plus că sunt multe companii românești ce funcționează pe piețe externe.
Revenind acum, strategia de business include strategia de marketing și implicit și pe cea de conținut. Totul trebuie gândit unitar – conținutul trebuie să susțină campaniile comerciale sau de comunicare dintr‑o anumită perioadă de timp. Iată un nou exemplu. Să spunem că vinzi caiete online și urmează perioada #backtoschool. Te adresezi părinților prin articole de blog ce conțin liste de rechizite – faci checklist‑uri ce pot fi descărcate. Pentru cadrele didactice concepi pachete cu materiale didactice pentru lucru manual în care ai imagini descriptive din plin cu produsele în situații reale de consum. Pe elevi îi atragi prin videouri inventive realizate pe Tik Tok în care arăți ce faine sunt caietele pe care le vinzi. Desigur o campanie tematică e mult mai complexă de atât, însă acestea sunt 3 tipuri de conținut relevant pentru fiecare public țintă. E foarte important să ai în minte mereu segmentele de public țintă ale afacerii tale.
Tipuri de conținut vizual
- Fotografii
- Video
- Infografice
- Pictograme
- Ilustrații
- Benzi desenate
- Memes
- Citate
- Gif‑uri
- Slide‑uri, prezentări