iOS impactează reclamele pe Facebook. Ce e de făcut?

Strategia ta de promovare NU trebuie să se bazeze exclusiv pe reclame Facebook. Vezi de ce!

story seeker iOS facebook

Dacă businessul tău se bazeaza mult (sau exclusiv) pe Facebook ads, trebuie să reconsideri strategia de promovare, mai ales dacă majoritatea clienților tăi vin de pe dispozitive cu sistem de operare iOS.

Reclamele de remarketing (care sunt, de altfel, cele care îți aduc cei mai mulți clienți, pentru că se bazează pe utilizatorii site‑ului tău) vor fi afectate. Sistemul iOS 14 vine cu o presetare care ține de intimitatea utilizatorilor și anulează efectul pixelului Facebook. Adică, nu vei mai putea face tracking și audiențele customizate vor fi mult mai mici.

Cât de tare îți afectează promovarea noul sistem iOS 14?

Verifică în Google Analytics câți dintre clienții tăi ajung de pe Facebook, pe site, folosind un sistem de operare iOS. Mai important, câți dintre aceștia convertesc. Găsești date în tabul de Audience>Technology>Browser&OS. Procentul depinde foarte mult de nișa în care activezi. Dacă vinzi produse premium, e posibil să fii mai afectat.

Cât de mult folosești remarketing prin Facebook?

Dacă până acum nu utilizai foarte mult aceasta opțiune,probabil că noile schimbări nu te vor afecta așa de mult. Însă dacă te bazai pe remarketing dinamic, atunci vei resimți din plin schimbările. Se pare că datele clare de la Facebook despre utilizatorii site‑ului se vor transforma în date istorice sau estimări. Plus că vor exista întârzieri în raportări, astfel încât nu vom mai putea lua decizii de optimizare a campaniilor în timp real.

Ce e de făcut?

Întotdeauna ne‑am sfătuit clienții să nu se bazeze pe o singură formă de promovare, ci mai curând pe campanii integrate și conținut. De altfel, am scris aici lista completă a canalelor de comunicare.

  • Email marketing, content marketing sunt forme de promovare în care tu faci regulile și nu depind de algoritmi ce se pot schimba peste noapte.
  • Ne adaptăm cu audiențe separate pentru Android, iOS și analizăm cifrele.

Deocamdată nu putem previziona cu certitudine impactul schimbărilor ce vor avea loc în primul trimestru al anului 2021, dar cu siguranță unele afaceri vor fi foarte afectate. So plan ahead!

To top
Story Seeker