Ce mai înseamnă rolul unui om de marketing, când AI-ul face (aproape) orice?

Într-un peisaj în care peste 74% din conținutul publicat anul trecut a fost generat cu AI, diferența nu mai e despre „cine postează mai repede”. E despre cine adaugă ceva valoros. Cine pune în context. Cine formulează o idee clară, cu miză. Cine înțelege cu adevărat domeniul și publicul pentru care scrie.

story seeker ioana amariutei popa ai marketing

Zilele acestea am avut două interacțiuni care m‑au făcut să‑mi pun întrebarea asta mai serios ca oricând.
Una dintre cliente mi‑a spus cât de mulțumită a fost de video‑urile generate cu AI – după ce a transmis insighturi clare și draft‑ul de site extrem de coerent, creat anterior. Adică a lucrat real cu AI‑ul, nu așteptând miracole de la un prompt generic.

Totodată, am participat la un masterclass extraordinar susținut de Andy Crestodina despre cum folosim AI în lead generation. Unul dintre lucrurile care au rămas cu mine e acesta:

“AI – assume incorrect. Don’t trust AI. Trust yourself.”

Și sunt complet de acord.

Într‑un peisaj în care peste 74% din conținutul publicat anul trecut a fost generat cu AI, diferența nu mai e despre „cine postează mai repede”.
E despre cine adaugă ceva valoros. Cine pune în context. Cine formulează o idee clară, cu miză. Cine înțelege cu adevărat domeniul și publicul pentru care scrie.

Ce mai face un om de marketing azi, în era AI?

  • Umple golurile de sens.
  • Filtrează zgomotul.
  • Validează ce e relevant.
  • Pune întrebările bune înainte să scrie.
  • Face video‑uri cu cap, nu cu hype.
  • Colaborează cu specialiști din nișe foarte clare.

Altfel spus, folosește AI în cercetare, brainstorming, analiză, strategie. Pentru a spori calitatea!

În agenția noastră, ne bazăm pe peste 20 de ani de comunicare, branding, marketing și jurnalism.
Azi, asta se traduce printr‑o capacitate reală de prompt engineering – dar nu în sensul de „cum să ceri ca să iasă ceva wow”, ci în sensul de „cum să ghidezi un AI să‑ți ducă mai departe gândirea, nu s‑o înlocuiască.”

AI‑ul e superficial, dacă îl lași singur.

Te poate face mai bun la lucruri pe care nu le faci zilnic. Te poate ajuta să livrezi calitate mai bună.
Dar strategia ta în relație cu utilizarea AI nu ar trebui să fie „mai rapid”. Ci „mai bine”.
Nu‑l folosești ca să economisești timp, ci ca să‑l investești unde contează.

Cred că rolul nostru nu dispare. Dar se schimbă.
Suntem cei care dau direcție, pun întrebări bune, prioritizează.
Oameni care înțeleg nu doar ce trebuie comunicat, ci și de ce contează.
Care nu se pierd în tooluri, ci folosesc tehnologia ca să adauge claritate și substanță.
Și da – mai buni decât un buton.

PS Las aici câteva informații de context – Andy Crestodina este un expert international menționat în multe topuri de specialitate, de exemplu în Top 3 Influencers in Content Marketing (SEMrush) sau Top 10 Online Marketing Experts to Watch, Forbes. Andy Crestodina este Co‑Fondator și Chief Marketing Officer al Orbit Media – agenție de Digital Marketing multiplu premiată la nivel international din Chicago. Am avut bucuria să particip la București pe 26 mai 2025 la Mastercalss‑ul AI for Content Marketing & Lead Generation din cadrul GPeC SUMMIT. Inspirațional, minunat!

To top
Story Seeker