Reclame facebook – Dacă faci aceste 3 greșeli, sigur pierzi mulți bani!

Care sunt greșelile pe care le fac cel mai frecvent în reclamele facebook afacerile locale, firmele ce organizează evenimente și magazinele online? Evită-le pentru a nu pierde bani!

story seeker greseli frecvente reclame facebook

Un video mi‑a atras atenția pe facebook – era reclama la o grădiniță ce punea accent pe educația prin mișcare. Ce tare, mi‑am spus! M‑am uitat la denumirea contului și numele unității de învățământ și nu mi se pareau cunoscute. Atunci, am fost sigură că, deși sunt mămică de copil preșcolar, pun mare accent pe sport și mișcare în aer liber, totuși nu am fost targetată corect. Care sunt șansele ca să o dau pe fiica mea la o grădiniță particulară ce se află la +300 km distanță?

Dacă ai o afacere locală, nu da bani ca facebook să afișeze reclama în toată România!

Ce s‑a întâmplat de fapt? Reclama video care mi s‑a părut interesantă a fost setată să ruleze în toată România, greșeală consumatoare de bani, în cazul business‑urilor locale ce se promovează pe facebook. De altfel, este una dintre cele mai frecvente greșeli pe care o întâlnim în facebook ads. Așadar, în cazul în care ai o afacere locală, adresează‑te publicului local. Ca să fie relevant și să nu pierzi bani.

Setează ca reclama de pe facebook să se oprească …la timp

Am văzut un spectacol care mi se parea extrem de interesant. Citeam detaliile despre cum pot să achiziționez bilete, când am observat că era programat pe 18 februarie. Doar că eu am văzut postarea sponsorizată pe…19 februarie. Eu am rămas cu regret, iar instituția ce organiza spectacolul, cu ceva gaură în buget. În cazul în care organizezi evenimente sau ai campanii de marketing punctuale ce au o dată de început și una de sfârșit, nu te baza că ai să ții minte când să oprești reclamele, mai bine setează din start cât ai nevoie să ruleze campaniile facebook.

Pentru magazinele online – Homepage, pagina de categorie sau pagina de produs?

O rochie frumoasă într‑un carusel atrage cu siguranță atenția unei femei doar că, atunci când apasă pe link, este direcționată către homepage‑ul magazinului. Cel ce a setat reclama a mers pe principiul  – lasă ca utilizatorul să vadă ce ținute frumoase sunt pe site, poate își dorește să cumpere și altceva. Dacă privim redirecționarea aceasta din papucii vizitatorului site‑ului, nu prea e confortabil – probabil iese imediat din magazin, pentru că nu a găsit ce căuta.  Așadar, dacă faci reclamă în care pui accentul pe produs, leagă‑o de pagina produsului respectiv, pentru ca potențialul client să poată găsi detalii, preț, beneficii. În felul acesta ai șanse mai mari să cumpere. În plus, dacă dorești să descopere și alte produse, atunci optimizează paginile site‑ului și oferă sugestii pentru produse similare sau complementare, cu cel care i‑a atras atenția in the first place.

To top
Story Seeker