Google şi Facebook sunt două dintre sursele importante ale traficului pe site‑ul tău. Între acestea, există o diferenţă majoră de luat în considerare: Google asigură preponderent trafic de căutare, în timp ce reţelei Facebook i se datorează traficul de recomandare.
Facebook nu este gratuit
Întradevăr oricine poate să își facă gratuit pagină business pe facebook.
Reach‑ul organic, însă, adică numarul de persoane cărora le este afișată postarea ta pe wall (și care o văd sau nu), este în scădere continuă – de la 5,4% în 2015, la 1%, în 2022. Asta înseamnă că din 500 de fani, doar 5 văd organic ce postezi. De aceea, pentru un impact mai mare, poți apela la publicitate pe facebook.
5+ idei pentru a creşte reach‑ul organic în 2022
1. Publică conținut atrăgător pentru publicul tău țintă și alternează tipurile de postări: imagini, video, link‑uri. Analizează ce tip de informații funcționează cel mai bine. Cât de des? Cât de des poți posta conținut valoros.
2. Încurajează fanii paginii să comenteze prin postări în care le ceri părerea sau spui o poveste. Utilizatorii care interacționează cel mai mult cu brandul tău sunt cei cărora li se vor afișa organic pe wall informații din partea paginii tale. E grozav dacă reușești să faci fanii să interacționeze între ei.
3. Fii utilizator activ al rețelei: răspunde la comentarii și mesaje în timp util. Posteză în mod regulat conținut relevant. Facebook dă mai multă credibilitate unei postări publicate după o alta care a fost de succes. În plus, reacțiile sunt mai valoroase decât like‑urile.
4. Tu știi când audiența ta este activă pe facebook? Găsești informația asta în partea de administrare a contului: Insights‑>Posts‑>When your fans are online. Postează chiar înainte de ora la care se presupune că audiența ta atinge valoare maximă, astfel încât atunci când sunt online informația de la tine să le poată apărea în newsfeed.
5. Folosește Stories, video live și hashtags.
Facebook ads care funcţionează
Simpla administrare a postărilor pe wall s‑ar putea să nu fie suficientă pentru creșterea într‑un ritm convenabil a vizibilității tale online. Așa că poți apela la reclame pe facebook.
Testează și optimizează. Vezi ce funcționează cel mai bine. Creează mai multe variabile, fie că este vorba de mesaj, de imagine sau de îndemn. În timp vei ști ce sa faci să crești eficiența și să scazi costul. Nu te limita doar la boost posts!
Ai nevoie de un landing page convingător. Degeaba reclama aduce oameni pe site, dacă acolo ei nu găsesc informaţia de care au nevoie.
Folosește pixelul facebook – este o linie de cod pe care o introduci în partea de administrare a site‑ului și care te ajută să direcționezi reclamele tale către acele persoane care știi că ți‑au vizitat site‑ul sau o anumită pagină a acestuia (remarketing).
În mesajul de remarketing merg perfect testimonialele sau un discount – exact argumentele care să determine achiziția.