Planul de conținut în social media. Exemple concrete de bune practici

Asigură un conținut bine scris și atractiv vizual, care să ofere valoare.

story seeker articol social media content plan

Planul editorial eficient are conținut relevant și de calitate

Publicul tău țintă dorește subiecte care să răspundă nevoilor și intereselor proprii. De exemplu, poți încerca să furnizezi prin planul de conținut informații valoroase, să prezinți studii de caz sau să oferi sfaturi practice în domeniul în care activezi.

PRO TIP: Răspunde prin postări și articole de blog întrebărilor recurente pe care le primești de la clienții tăi.

Crearea de conținut valoros, relevant, este esențială pentru succesul campaniei tale de social media. Mesajul pe care îl transmiți trebuie să fie coerent și relevant pentru public. Astfel, devine ușor de distribuit. Asigură un conținut bine scris și atractiv vizual, care să ofere valoare. Utilizează imagini de calitate sau video pentru a îmbunătăți impactul mesajului și a atrage atenția.

EXEMPLE: texte informative, elemente vizuale sau videoclipuri care să demonstreze modul în care afacerea ta poate ajuta publicul să economisească, conținut care să ofere sfaturi și soluții pentru problemele lor, sfaturi și trucuri pentru a reduce cheltuielile sau împărtășește noutăți din domeniu. 

Pentru creștere organică, poți crea un blog sau o secțiune de resurse pe site‑ul tău unde să găzduiești conținut. Pune‑te în locul unui potențial client sau gândește‑te ce informații sunt relevante pentru tine.

PRO TIP: Folosește un singur “call to action”, nu disipa atenția în mai multe direcții într‑o singură postare. Determină vizitatorii să vizualizeze un video, să acceseze website‑ul companiei, să citească cel mai recent articol de blog, să își spună părerea sau să participe la conferința pe care o organizezi.

Folosește hashtag‑uri relevante pentru postările tale – îi ajută pe utilizatori să găsească facil și rapid conținut pentru subiectele care îi interesează. Dacă vor să afle mai mult exact despre ce comunici tu?

Comunică valoarea adăugată a afacerii

Identifică și transmite clar, prin planul de conținut, valoarea adăugată a afacerii tale, explică clienților cum îi poți ajuta să își rezolve problemele și să își îmbunătățească performanța. Utilizează materiale video, imagini sau studii de caz pentru a ilustra cât mai atractiv care sunt beneficiile lor.

Arată consecvență în postări

Postează conținut pe canalele de social media în mod regulat și folosește‑te de toate tipurile de conținut – mai lung sau mai scurt, video, reels, text, imagine, live‑uri.

Asigură‑te că pui calitatea conținutului pe primul loc.

Activează publicul țintă

Interacțiunea cu publicul tău, te ajută să construiești loialitate și încredere în afacerea ta. Pentru aceasta, poți încuraja audiența să reacționeze: inițiază sondaje, organizează concursuri, oferă reduceri sau organizează evenimente.

Ai primit o recenzie negativă? Nu șterge comentariul, ci transformă evenimentul în oportunitate. Chiar dacă crezi că te îndepărtezi de cele 5 steluțe dorite, sau că vor fi și alți consumatori care să se îndoiască de brandul tău, recenziile negative nu înseamnă publicitate negativă, ci ocazia să comunici cu publicul tău. Felul în care reacționezi în astfel de situații îți poate atrage încrederea publicului. Dacă obiecțiile sunt reale, ia atitudine, îmbunătățește și vei avea apoi doar clienți mulțumiți. 

Fidelizează audiența

Ai reușit să atragi clienți – odată ce i‑ai câștigat de partea ta, e important să păstrezi legătura – să le răspunzi la mesaje, comentarii, dar și să te conectezi cu persoanele care, încântate de ceea ce faci, împărtășesc despre afacerea ta în social media, fără să aibă un interes. Cum îi poți gasi? Simplu, urmărind hashtag‑urile ce fac trimitere către compania ta.

În plus, să determini un client recurent să facă vânzare, e mai ieftin decât să achiziționezi un client nou.

Așadar, partea de community management este extrem de importantă. Reacțiile la postări sunt de fapt ceea ce ne dorim, de aceea e recomandat să ai o persoană desemnată să țină legătura cu membrii comunității ce se formează în jurul brandului. 

PRO TIP: E util și să ai un manual al situațiilor de criză, în care să stabilești deja posibile obiecții și răspunsuri la acestea.

 

Articolul face parte din seria de bune practici în social media. Dacă ai găsit idei bune pentru afacerea ta, pune‑le imediat în aplicare și dă‑ne de veste ce rezultate ți‑au adus.

>> De ce ai nevoie să îți setezi obiective, înainte să faci postări în social media?

>> Publicul țintă pentru social media. De ce să scrii conținut cu o persoană clară în minte

>> Succesul postărilor în social media și legătura directă cu echipa, site‑ul, influencerii și competiția

To top