Publicul țintă pentru social media. De ce să scrii conținut cu o persoană clară în minte

Este important să cunoști publicul țintă, să înțelegi pe ce canale social media este prezent cel mai des și ce tipuri de conținut îl interesează.

story seeker articol social media public tinta

Identifică și înțelege publicul țintă 

Stabilește grupurile de public țintă pentru afacerea ta și identifică nevoile, interesele și problemele specifice lui. Găsește diverse modalități de a te conecta cu ei. Este important să cunoști publicul țintă, să înțelegi pe ce canale social media este prezent cel mai des și ce tipuri de conținut îl interesează. Descoperă comunitățile relevante pentru conținutul pe care îl generezi.

PRO TIP: Observă tipul de clienți recurenți pe care îi ai. Vezi de pe profilele lor social media exact ce preferă, ca să îți creionezi și mai bine mesajul.

Creionează profiluri detaliate pentru audiența ta țintă. Include detalii precum vârsta, locația, ocupația, interesele sau comportamentul de cumpărare. Ține cont de specificul lor cultural și lingvistic. Te ajută să îți adaptezi conținutul și tonul mesajelor precum și tactica de promovare a afacerii. 

PRO TIP: Noi de multe ori organizăm concursuri în care îi încurajăm pe clienți să ne răspundă în cuvintele lor la anumite provocări. Apoi, avem o idee foarte clară despre cum să promovăm produsele și serviciile, folosindu‑ne de modul în care gândesc potențialii clienți.

Folosește canalele social media potrivite

Ai stabilit publicul țintă și obiectivele, acum alege canalele și platformele sociale potrivite pentru a‑ți promova afacerea. Ia în calcul că fiecare rețea socială are propriul său public țintă și funcționalități specifice.

Din experiență, LinkedIn și Youtube sunt platforme bune pentru promovarea afacerii și generarea de lead‑uri B2B. Instagram, Facebook, TikTok sunt mai potrivite pentru vânzări B2C, cu acces facil la vizualizarea produselor. Testează și analizează!

Construiește strategia de conținut

Contentul, tipurile de postări pe care le vei face (link, video sau vizual? – Toate, alternate), cât de des vei posta și pe cine desemnezi să fie responsabil de gestionarea conturilor de social media și a comunității din jurul brandului tău reprezintă strategia.

În conținutul tău, utilizează mixul de informații și o varietate de postări cum ar fi texte, elemente vizuale, link‑uri sau video. Acest lucru te ajută să captezi atenția și să atragi mai mult public.

PRO TIP: Îți recomandăm să nu ai doar conținut cu focus pe vânzare, ci si informativ, utilitar și chiar distractiv, dacă se potrivește brandului tău.  Ai content într‑o proporție cât mai echilibrată.

 

Articolul face parte din seria de bune practici în social media. Dacă ai găsit idei bune pentru afacerea ta, pune‑le imediat în aplicare și dă‑ne de veste ce rezultate ți‑au adus.

>> De ce ai nevoie să îți setezi obiective, înainte să faci postări în social media?

>> Planul de conținut în social media. Exemple concrete de bune practici

>> Succesul postărilor în social media și legătura directă cu echipa, site‑ul, influencerii și competiția

To top
Story Seeker